سرلشکر سلامی: از طرح انزوای دشمنان خارج شده‌ایم اوکراین به بزرگترین پالایشگاه نفت روسیه در دریای سیاه حمله پهپادی کرد وزیر ارشاد درباره استخدام برادرزاده‌اش در وزارت بهداشت توضیح داد دادگاه عالی هند، قانون ایالتی تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان را رد کرد عملیات زمینی جدید ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان‌یونس آغاز شد گفت و گوی تلفنی نخست وزیر ژاپن با پزشکیان کمیسیون امنیت ملی مجلس با برخی گزینه های وزارت امور خارجه مخالفت خواهد کرد ظریف: آماده گفتگو مطابق با برجام هستیم تاکید نیروی پدافند هوایی بر لزوم بهره گیری بیشتر از دانش‌های بومی گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور منتخب با رئیس جمهور قزاقستان افزایش آمار شهدای غزه به ۳۹ هزار نفر بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش امداد و نجات دریایی ۲۰۲۴ در دریای خزر تکذیب دستور اژه‌ای درباره توقف آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور قطعی ۵ رئیس‌جمهور و ۱۰ رئیس مجلس از سراسر جهان برگزار می‌شود افزایش خیره کننده کمک‌ به دموکرات‌ها بعد از اعلام انصراف بایدن رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ به پایان رسید زاکانی به تهدید استعفای دسته‌جمعی برخی از اعضای شورای شهر تهران پاسخ داد نماینده ولی‌فقیه در سپاه: هیچ زمانی جبهه استکبار مثل امروز، احساس ضعف و شکست نداشته است صدور کیفرخواست برای علی‌اکبر رائفی‌پور (یکم مرداد ۱۴۰۳) نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: بیانات رهبری مسیر مجلس را برای رأی به وزرا روشن کرد
سرخط خبرها

پژمان فر: کمیسیون اصل۹۰ با رویکرد حمایتی، بر دولت چهاردهم نظارت خواهد داشت

  • کد خبر: ۲۴۰۲۳۰
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
پژمان فر: کمیسیون اصل۹۰ با رویکرد حمایتی، بر دولت چهاردهم نظارت خواهد داشت
نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بسیاری از گفتگو‌ها در فضا‌های غیررسمی بین مجلس و دولت شکل بگیرد. بخش‌های نظارتی مجلس ازجمله کمیسیون اصل‌نود همچون گذشته بنا دارند تا با یک رویکرد حمایتی، نظارت‌های لازم را بر دولت داشته باشند.

نصرالله پژمان فر در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص عمده مشکلات صنایع و پیگیری مشکلات آنان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف برای صنایع وجود دارد. یک بخشی از آن اعم از حمایت‌های مالی ازجمله حمایت‌هایی است که باید در حوزه صنعت صورت بگیرد.

وی ادامه داد: امروز، نقش ارز در اقتصاد ما اجتناب‌ناپذیر است و نوساناتی که در حوزه ارز در کشور ایجاد شده، باعث می‌شود که احتیاج به حمایت‌ها، سرمایه ثابت و اعتبارات بیشتری برای تولید نیاز باشد.

نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این موضوع باید حمایت‌های خاصی در این عرصه داشته باشیم، متاسفانه بر اساس سیاستی که به دلیل بی‌انضباطی بانک‌ها وجود داشته، تصمیم بر این شد تا سیاست انقباضی نسبت به در اختیار گرفتن تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی از سوی بانک‌ها صورت بگیرد. این سیاست تقریبا توانست تعادل را ایجاد کند که فکر می‌کنم این سیاست انقباضی کافی باشد.

پژمان فر گفت: نکته دوم مداخلاتی است که در حوزه صنایع ما انجام می‌شود و گاهی نسبت به واردات، حمایت‌ها، صادرات و... دستورات نا‌به‌هنگامی صادر می‌شود که احتیاج به یک مدیریت دارد. باید این را بپذیریم کسانی که در صنعت کار می‌کنند جهاد انجام می‌دهند. یعنی اگر سرمایه خود را در بانک‌ها به صورت ثابت سپرده قرار دهند از امنیت و سود بالاتری در این حوزه بهره خواهند برد، اما در عین حال سرمایه خود در تولید هزینه کرده‌اند که باید در تمام جهات این صنایع را حمایت کرد.

وی در پاسخ به این سوال که مشکلات صنایع در گیر و دار جناح متفاوت مجلس و دولت حل خواهد شد یا خیر، بیان کرد: مجلس در حوزه قانونگذاری و نظارت کار خودش را انجام می‌دهد، اینکه مجلس اشکلاتی در این حوزه‌ها می‌گیرد و ورود پیدا می‌کند به معنای این نیست که با دولت مخالفت می‌کند. بلکه مسئولیت نظارت بر عهده مجلس قرار دارد تا کشور بر روی مدار ریل‌گذاری خودش حرکت کند.

نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از همین رو در جامعه نباید این موضوع را تقابل بین مجلس و دولت تلقی کرد. اما در عین حال باید بسیاری از گفتگو‌ها در فضا‌های غیررسمی بین مجلس و دولت شکل بگیرد. بخش‌های نظارتی مجلس از جمله کمیسیون اصل ۹۰ همچون گذشته نیز بنا دارد تا از دولت با یک رویکرد حمایتی نظارت‌های لازم را داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->